Діяльність Шкільного відділення Маріупольського навчально-реабілітаційного центру «Сонечко» організовано відповідно концепції нової української школи. Метою початкової освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку є особистісне становлення учнів, розвиток їхніх пізнавальних здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, пізнавальної активності, що забезпечують їхню готовність до життя в демократичному суспільстві, продовження навчання у відповідних спеціальних закладах загальної середньої освіти II ступеня.
Реалізація корекційно-розвивальних завдань у процесі навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку полягає в особистому розвитку школярів, активізації їхньої пізнавальної діяльності та створенні позитивної мотивації учнів до навчання; розвитку мовлення та комунікативної діяльності, сприянні розумовому, моральному, фізичному, соціокультурному та естетичному розвитку особистості; формуванні вміння вчитися.
Головними завданнями шкільного відділення є:
1) забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими стійкими фізичними, психічними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями, на здобуття загальної середньої освіти з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку;
2) забезпечення в освітньому процесі системного психолого-педагогічного супроводження з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців);
3) розвиток природних здібностей і обдарувань, творчого та критичного мислення учнів (вихованців), здійснення їх допрофесійної підготовки та соціалізації;
4) сприяння засвоєнню учнями норм етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок;
5) сприяння всебічному розвитку учнів (вихованців);
6) надання консультацій батькам або іншим законним представникам учня з метою забезпечення їх активної участі в освітньому процесі.
Проєкт "Я допомагаю берегти!"
У шкільному відділенні Маріупольського НРЦ «Сонечко» був реалізований короткотривалий проєкт «Я допомагаю берегти!» на уроках «Я досліджую світ» в рамках проведення Тижня енергозбереження.
Мета проєкту:
-розширювати знання учнів про економічну культуру нашого суспільства;
- формувати навички раціонального використання природних та енергетичних ресурсів(води, тепла, електроенергії);
-виховувати відповідальне ставлення к збереженню ресурсів, підвищувати економічну грамотність батьків.
До проєкту входили три тематичних дні:
- тематичний день «Вода»;
- тематичний день «Електроенергія»;
- тематичний день «Тепло».
Для батьків були розроблені пам’ятки « Я бережу та тебе навчу». Батьки прийняли активну участь в тематичному тижні: малювали малюнки та приєднались до акції «Зберігай тепло під’їзду».
Проєкт "Годівничку збудуй - синичку нагодуй"
В шкільному відділенні протягом січня 2022 року був реалізований проєкт "Годівничку збудуй - синичку нагодуй". Учні вже на канікулах почали з батьками виготовляти годівнички з підручного матеріалу. Також під час уроків трудового навчання діти власноруч зробили смаколики для птахів з різних видів злаків. А на уроках "Я досліджую світ" діти знайомились як правильно проявляти турботу про птахів взимку та годувати їх. Під час виховних годин виходили на вулицю та насипали корм в свої годівнички. В результаті проєкту учні усвідомили про потребу допомагати пернатим друзям взимку.
Коментарi